Tuesday, August 25, 2009

Amir Yusuf

Tiba-tiba aku teringat akan nama tu..Nama tu membuat hatiku sering berasa sayu dan sedih..walaupun aku tak kenal empunya nama yang sangat indah tu hati tetap berasa dekat dengan dia...Moga Allah mencucuri rahmat ke atas roh nya...sesungguh Allah akan menempatkan nya di kalangan orang2 yang soleh dan pasti akan menunggu kehadiran ibu dan ayahnya dengan senyuman yang indah...

Tahun 2008, secara tiba-tiba aku terbaca kisah adik Amir Yusuf di blog ayahnya http://www.fajaril.net/blog/..walaupun baru pertama kali membaca kisah nya,aku berasa sangat dekat dengan keluarga mereka..Setiap kali membaca coretan ayah Amir Yusuf, hatiku pasti berasa sedih..seolah-olah aku berada di tempat dia merasai keperitan untuk berdepan dengan kenyataan...air mataku pasti akan bergenang bila mengenangkan ketabahan ayah dan ibu Amir Yusof dalam menghadapi dugaan dari Yang Maha Esa...Kuakui,janganlah aku diuji sebagaimana mereka..sesungguhnya aku rasa tidak mampu untuk menerima ujian seberat mereka....kalau diizinkan ibu dan ayah Amir Yusof ingin aku jadikannya sebagai anak angkatku walaupun aku tahu jasadnya tiada lagi di sini....Terbit kasih sayang di kejauhan walau tidak pernah bersua....Hati ku sayu bila terlihat gambar Amir Yusuf yang dipenuhi wayar..tidak dapat kubayangkan kesakitan yang ditanggung oleh anak sekecilnya...sedangkan anakku sendiri dicucuk untuk injection aku tidak sanggup hadapi inikan bermacam-macam wayar yang perlu disambung bagi memastikan segala dalam keadaan terkawal...Saat ini aku menitis air mata menangisi insan yang tak pernah aku kenal..hanya mampu berdoa...Sesungguhnya Amir Yusuf satu dalam sejuta...

*********************

Mendakap Kehilangan..

Inilah kehilangan yang kita dakap
moga bisa kita mengutip setiap inci kehangatan
setiap zarah kekuatan
moga hari mendatang menghamparkan ketenangan
di antaranya membuka mata dan kalbu
hakikat alam dan hidup yang penuh sementara
moga ini menjadi jendela
membolehkan kita melihat keluar dari biasa
yang abadi, yang hakiki
satu perjalanan yang kita semua tujui
satu noktah yang abadi.

*Dipetik dari http://www.fajaril.net

********************

Saat aku menulis coretan ini,aku masih lagi membaca kisah keluarga Amir Yusuf..Aku masih lagi membaca kisah perjuangan insan bernama Amir Yusuf...Aku tak dapat menghilang rasa sedih ku saat ini....sebolehnya aku tak mahu menangisi pemergian yang sudah berbulan lamanya tapi airmata tetap mengalir..aku tak pasti kenapa aku terasa begitu kehilangan..mungkin kerana aku membayangkan Amir Yusuf itu adalah anakku sendiri...


"Ya Allah,aku memohon dengan setulus hati..berikan lah kekuatan kepada ibu dan ayah Amir Yusuf dalam menghadapi cabaran dan dugaan Mu Ya Allah...berikan lah kesabaran yang tinggi kepada mereka menempuh hari yang mendatang...aku juga mohon pada Mu Ya Allah..berikan lah nikmat sihat kepada kedua2 puteraku..biar dapat ku ceritakan betapa terdapat seorang manusia bernama Amir Yusuf yang sangat tinggi daya juang nye...Amin Ya Rabbal Alamin..."

*Alfatihah buat Amir Yusuf*

No comments: